متن سخنرانی مولوی محمد مختار مفلح در روز جهانی قدس 1392 کابل

بسم الله الرحمن الرحیم
سبحن الذی اسری بعبده لیلا من المسجد الحرام الی المسجد الاقصا الذی بارکنا حوله لنریه من آیاتنا انه هوالسمیع البصیر.
الحمد لله رب العالمین قاصم اعداء الدین من الصلیبین والصهاینة الغاشمین، والصلاة والسلام علی رسول الله قدوة الخیر والفضل وامام المجاهدین، وعلی آله المنهاج لسبل الرشاد والیقین واصحابه الرافعین لرایة الدین.
برادران وخواهران روزه دار!
اجازه بفرمایید تا به نام شورای فرهنگی حامیان قدس شریف وبه نام نهضت اسلامی افغانستان، این همایش بزرگ را به شما حضارمحترم تبریک وتهنیت عرض کنم. و بگویم السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته!

واز این جا، چون قطره ای به دریای بیکران وحدت امت اسلامی سرزمین زخم دیده اقصا یکجا با هم صدا بدهیم وبگوییم:
سلام الله علیک یا اقصا! درود خدا باد برتو ای مسجد اسیر وتحیه باد برتو ای مسرای رسول وای ایستگاه معراج وای منزل انبیاء وای آرامگاه رسولان وای آشیانه توحید وای کوی تقوا وای مقام یکتا پرستی وای زمین جهاد وشهادت وای مهوای وحی وای مهبط فرشتگان خدا! سلام ای اقصا!  سلام به سینه خون آلود کودکان تو، سلام به نوعروسان مجاهد تو که چادرشهادت رابه سرکرده اند وگلو به قربان گاه دفاع تو داده اند، سلام به جوانان دلیر تو که در برابر فتنه سپر اند ودربرابر دژخیم دشمن تیراند وتیز اند وشمشیر! سلام به زمین تو که نمی گذارد تا شجره خبیثه صهیونیزم در آن ریشه بدواند و سلام به آب وهوای تو  که برای طاغوت خار گلو اند وبرای استکبار رگبار سجیل به چنگال ابابیل!...
خواهران وبرادران مومن!
ما ملتی هستیم که بیش از هرملتی دیگر بادرد ملت  فلسطین آشنا و با زبان مردم فلسطین آگاه می باشیم، فریاد بیت المقدس وکابل یک فریاداست و درواقع دوزخمی را شما شاهد هستید که بردو پیکر نشسته است، دو خنجری را میبیند که یک سینه راشکافته و دو رود بار خون رامی نگرید که از یک تن روانست.
درد کابل به تعبیر علامه اقبال لاهوری " یعنی آن اجمال را تفصیل شد " در کابل تفصیل درد قدس است و فریاد قدس دیباچه داستان غمبار ملت افغانستان!...
کابل وقدس را نباید یکی جدا از دیگر خواند،...این دو مصیبتی است بزرگ که در یک خانه سال هاست که حکم می راند...
حضار گرامی روزه داران متدین!
نیک آگاه هستید که بیش از شصت سال بدینسو، رژیم خود ساخته ای در قلب جهان اسلام ذریعه دستان ناپاک صلیبی – شیوعی – صهیونی به وجود آمد. این مثلث ناپاک واین اضلاع سه گانه خون آشام، در تبانی با یک دیگر برای خرد ساختن و ریختن جهان اسلام، این موجود، پرورش داده ودر برابر مسلمانان گستاخ ساخته و آن را تاحدودی جرئت دادند که از هتاکی در برابر همه مقدسات اسلامی دریغ نورزیده است.
خواهران وبرادران عالیقدر!
اجازه بفرمایید که از این تریبون به صراحت فریاد نمایم که بدون بیت المقدس، نه کابلی است ونه اسلام آبادی خواهد بود ونه تهران ونه ریاض وعدن وقاهره و... پس اگر قدس بود به یقین که ما از جاوا تا جبل الطارق را به دست خواهیم داشت، امن وایمان وامان همه این بیش از یک ملیاردوهفتصد ملیون مسلمان گیتی بسته به قدس شریف است...
اما دراین خانه اژدهای هولناکی خفته است که اکنون زراد خانه هستی او تهدیدی نه تنها به بشریت است بلکه برای همه دنیا خطر است... اکنون در گنج جهان اسلام افعی ای دست برد زده است که چشم طماع او به جان همه است... اکنون در قدس شریف در واقع حقلوم آلوده موجود پلیدی گشوده شده است که حقد وکینه صلیبیت بین المللی را آیینه داری می کند!...
ابتکار تاریخی و راهبردی امام خمینی در اعلام "روز جهانی قدس" ابتکاری الهی بود برای وحدت وانسجام جهان اسلام در حمایت از ملت مظلوم فلسطین؛ مردان و زنانی که بیش از هفت دهه ددمنشی رژیم صهیونیستی، این غده سرطانی منطقه، همه فشارها را تحمل کرده و همچنان بااستعانت از خداوند متعال سربلند و پرافتخار، درماندگی و استیصال را نصیب دشمنان اسلام عزیز نمودهواژه "مقاومت" را در جهان معنایی دوباره بخشیدند.
روزی جهانی قدس روز جهاد و مقاومت و زمان مقابله  است، زمان رفتن است، وقت تصفیه حساب است، وقتی است که فرزندان خیبربه یاد بنی نضیر بیفتند زمانی است که نسل فردیناند ها به یاد آورند که عمادالدین ونورالدین زنگی ونیز صلاح الدین ایوبی می توانند، برای کوبیدن به دروازه های فساد آنان بکوبند!...
یاد بود از سالروز جهانی قدس که از چند سال بدینسو در افغانستان برگزار می شود، حدیث پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم را به وضاحت تفسیر می کند که فرموده است: مثال مؤمنان در مهرورزی و لطف و محبت به سان پیکر یگانه ای است که وقتی عضوی از آن به درد آید سایر اعضا در تب و بیخوابی آن راهمراهی می کنند.
روز قدس، روز همبستگی جهان اسلام و تمام آزادی‌خواهان عالم با مردم مظلوم و ستم‌دیده فلسطین، روز طنین ندای عدالت‌طلبی، حقیقت‌جویی و وحدت جهان اسلام در سراسر گیتی است؛ روز قدرت‌نمایی اسلام در مقابل استکبار جهانی و اعلام انزجار از رژیم تروریست و اشغالگر صهیونیستی و حامیان جنایتکار آن است و روزی است که مسلمانان فارغ از ملیت، مذهب و نژاد، مظلومیت پاره تن اسلام را یک‌پارچه فریاد می‌زنند و بیداری و حضور خود را در حمایت از فلسطین مظلومبه جهانیان اعلام می‌کنند.
بدون تردید شرایط حساس منطقه به‌ویژه آنچه بر ملت سوریه به‌عنوان مهمترین حامیان مقاومت می‌گذرد و البته همراه شدن این شرایط با دور جدید توطئه و تحریم علیه محور مقاومت در لبنان وهمچنین شرایط پیچیده مصر و تونس، این روز تاریخی را امسال متفاوت‌تر از سالهای گذشته نموده است.
باید بدانید رویدادهای اخیر مصر را ما شدید نکوهش نموده و و آن را یک انقلاب نظامی خالص می دانیم که در عقب آن دست های پلید رژیم غاصب صهیونیزم و آمریکا بود.
تحولات اخیر مصر این را ثابت ساخت، کسانی که شعار از دموکراسی می دهند و راه جلوگیری از حکومت های مستبد و خود کامه را رفتن به سوی انتخابات مردمی می دانند، اگر انتخابات و دموکراسی به نفع آنها بود، برای شان قابل قبول است و اگر به نفع مخالفین شان بود، از هیچ نوع توطئه های بی شرمانه در راه بر اندازی آن دریغ نمی ورزند.
مردم جهان شاهد بود که محمد مرسی با اخذ بیش از دوزاده میلیون رای مردم و بالاتر از شصت فیصد کل آراء رای دهنده گان، بعد از حدود هفتاد سال برای اولین بار از طریق آرای مردمی به حیث اولین رییس جمهور منتخب مصر برگزیده شد؛ این واقعیت نشان داد مردم مصر مسلمانان را می خواهند و از دسایس شوم رژیم خونخوار صهیونیزم به ستوه آمده اند و آماده جهاد و مبارزه در مقابل این رژیم درنده خوی آدم روی اند.
شما شاهد بودید که حدود هفتاد فیصد کل مردم مصر به نفع احزاب اسلامی از آن جمله به حرکت اخوان المسلمین رای دادند اما امروز یک مشت غرب زده گان بی هویت که از سوی ارتش مزدور و جیره خوار آن کشور تشویق به راه پیمایی و تظاهرات می گردند، جرأت می کنند تا با تمام وقاحت در مقابل این حکومت مشروع مردمی دست به توطئه بزنند تا اینکه قادر به بر اندازی آن گردند.
 پس ما در همین روز تاریخی که نهادهای مختلف در سراسر دنیا از روز جهانی قدس تجلیل می کنند، به مردم جهان و به خصوص به ملت مسلمان و مجاهد  افغانستان پیام می دهیم که دشمن مسلمانان یک دشمن است، همانطوری که در کشور مصر دست به توطئه برای بر اندازی حکومت مشروع به رهبری حرکت اخوان المسلین زدند در افغانستان هم از هیچ نوع توطئه دریغ نخواند ورزید.
در کشور خودما امروز بیشتر از یک دهه از حضور جامعه جهانی در افغانستان می گذرد، و میلیاردها دالر در بخش های مختلف انکشافی و توسعوی ساخته شده است، اما دست آوردهای حکومت در قبال این همه هزینه های هنگفت، کاملا ناچیز، غیر قابل مقایسه و غیر قابل پذیرش برای مردم افغانستان می باشد.
ما برای مردم مسلمان افغانستان هشدار می دهیم که پول هایی را که غرب به این کشور می پردازد، رایگان نیست، حتماً به نوعی عوض آن را در آینده عنقریب از مردم افغانستان مطالبه می کند که در آن روز توان پرداخت عوض آن را نخواهیم داشت و تا چند سال دیگر که رسانه ها پرده از مقدار پولی که دولت افغانستان از غرب قرضه گرفته است، خواهند برداشت که فرد فرد ما چقدر از غرب به خصوص آمریکا قرض دار است.
همچنان درین روز تاریخی به جا میدانیم که از قضیه سوریه یادی داشته باشیم؛ در آنجا برادران مسلمان ما در نتیجه رقابت های ناسالم کشورهای غربی، هر روز قربانی می شوند؛ امروز رقابت های شوم این کشورها بر سر مسأله سوریه واضح گردیده است و هر روز تبصره وجود دارد که جنگ سوریه نه جنگ مسلمانان در میان هم، جنگ شیعه و سنی نه، بلکه جنگ آمریکا و سوریه است که هر روز با ریختن خون ده ها و صدها نفر مسلمان از دو طرف به پیش برده می شود.
ما برای تمام مسلمانان جهان هشدار می دهیم که اگر یکبار به گذشته های تاریخ شان نظر گشایند، جنگهای فرسایشی ای که به قتل و کشتار جمعی صدها هزار نفر انجامیده است، به خصوص در شهرهای دمشق و حلب  و اطراف آن، همیشه از رقابت های ناسالم شعیه و سنی برخاسته است که ضایعه های تاریخی جبران نا پذیری را به دنبال دشته است.
ما از مردم افغانستان می خواهیم، از یک طرف قضایای سوریه و مصر و سایر کشورهای اسلامی را به دقت دنبال نمایند، به خاطر اینکه همان دشمن در این کشور هم حضور فعال دارد و همان توطئه ها در این کشور هم در راه است، و از سوی دیگر برای اثبات برادری اسلامی در خوشی و اندوه خود را در کنار برادران دینی شان در آن کشورها احساس نمایند.
 ما از جمهوری اسلامی ایران می خواهیم که به عنوان یگانه کشور اسلامی مستقل در قبال این قضایا، خود را مسوول دانسته و بی طرفانه از هیچ نوع سعی و تلاش برای آوردن صلح و ثبات در تمام کشورهای اسلامی دریغ نورزد؛ جمهوری اسلامی ایران نسبت به هر کشور دیگر می تواند نقش خود را در پیوند به قضایای جهان اسلام فعالانه ایفا نماید و جهان اسلام را از توطئه های اهریمنی آمریکا و اسراییل مطلع سازد
کشور ایران صادقانه می تواند در وحدت و یکپارچگی امت اسلامی، تقویه روابط اقتصادی میان کشورها و سازمانهای اسلامی، برچیدن بساط اختلاف از میان شیعه و سنی در عراق، سوریه، بحرین، و به خصوص افغانسان که برخی دشمنان در کمین نشسته پلان دارند تا در افغانستان هم این تخم نامیمون را بذر نمایند، نقش ایفا  نماید.
صدای های تکبیر شما از جاده های کابل و از فاصله صدها فرسنگ، به خاطر حمایت از ملت مسلمان فلسطین، صدای ایمان و عقیده است و تا به فضای اقصا طنین می افکند؛ و نشان می دهد که ملت افغانستان و فلسطین دو ملت برادر اند که عروه الوثقای ایمان آنها را بهم پیوند داده است و این پیوند قطعا ناگسستنی است؛ خداوند در قرآن کریم می فرماید: {هُوَ الّذِي أَيّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِينَ وَأَلّفَ بَيْنَ قُلُوبِهِمْ لَوْ أَنْفَقْتَ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا مَا أَلّفْتَ بَيْنَ قُلُوبِهِمْ وَلَكِنّ اللّهَ أَلّفَ بَيْنَهُمْ}. "او همان كسي است كه تو را با ياري خود و توسّط مؤمنان، تقويت و پشتيباني كرد؛ ‏و در ميان آنان الفت ايجاد نمود؛ اگر همه آنچه در زمين است صرف مي‌كردي نمي‌توانستي ميان دلهايشان انس و الفت برقرار سازي. ولي خداوند ميانشان انس و الفت انداخت».
شورای فرهنگی حامیان قدس شریف در این روز تاریخی و بزرگ از ملت مسلمان افغانستان می خواهد که هیچ گاه خود را جدا از امت اسلامی به خصوص ملت مظلوم فلسطین نپندارند.
بازگشت مجد و سعادت و عظمت و شکوه دوباره امت اسلامی فقط در گرو  وحدت و یکپارچکی مسلمانان نهفته است؛ تا وقتی که مسلمانان از شرق و غرب عالَم خود را در کنار یکدیگر احساس نکنند و در صف واحد علیه دشمنان دیرینه شان به خصوص یهود و رژیم خونخوار صهیونیزم، قرار نگیرند، و باور به ارزشهای انسانی مشترک نداشته باشند، همواره از سوی دشمن توهین می شوند؛ مقدسات آنها پامال می گردد؛ یک روز به نام تروریزم، روز دیگر به نام دهشت گرد، و روز بعدی به عنوان بنیادگرا و غیره سرکوب می گردند.
عزیزان گرامی آیا متوجه شده اید که:
آمریکا باوجود قتل صدها هزار نفر در عراق و افغانستان که طعم نامیمون آن را هم اکنون ما وعراقی ها تا حال ناخواسته می چشیم، هیچگاه از جانب هیچ کشوری به عنوان یک دولت تروریست معرفی نشد!
قتل و بیرون راندن بیش از یک میلیون فلسطینی توسط رژیم غاصب، سفاک، جنایتگر و درنده خوی صهیونیزم با پشتیانی و حمایت علنی و بی شرمانه دوامدار آمریکای جنایتکار، موجب نگشت به اسرائیل لقب تروریست داده شود!
قتل بیش از دو میلیون نفر و زخمی آواره شدن میلیون ها انسان دیگر در افغانستان و همانطور در چچین موجب نگشت دنیا به روسیه بگوید تروریست!
بوداییان برما که روزانه دهها مسلمان را مثله میکنند، اطفال معصوم و زنها و بزرگسالان را به زشت ترین نوع آن به قتل می رسانند و هر روز به نوعی به مسلمانان توهین می کنند، و هزاران نفر را میکوچانند، از حمایتهای آمریکا و غرب و بانک جهانی برخوردارند و این مسلمانان برما میباشند که تروریستند!
پس بیایید، تا به گوش ملت های دنیا برسانیم که تروریست جهانی کیست؟
این واضح است که مجد وعزت اسلام ومسلمانان وابسته به وحدت ویک پارچگی آنان بوده است. هراز گاهی که رشته اتحاد ازهم پاشیده امت اسلامی جز سیه روزی چیز دیگری ندیده است . این وحدت و زیست باهمی مسلمانان بوده که آنان را تا اینجای تاریخ به سان یک مجموعه نفوس باتمدن زنده آورده است.
پس اجتماع امروزین شما از همان حرکت هایی است که می تواند امر آیه شریفه : واعتصموا ...الا یه  را به خوبی امتثال نماید.
شورای فرهنگی حامیان قدس شریف با ابراز سپاس از احساس نیک شما عزیزان مخلص به دین وسرزمین خویش آرزو می برد تا این همسویی شما روزی سبب جهش عظیمی درعالم گردد که بنیان ظلم را برکنده وحکومت عدل الهی را قایم نماید . وبدون هیچ شبهه ای آن روز آمدنی است و در آن روز چشمان مومنان از فتح بیت المقدس به دست سپاه اسلام لبریز از اشک شادی خواهدشد.
 و ما علینا إلا البلاغ المبین
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته


نظرات