همایش باشکوه بزرگداشت از روز جهانی قدس 1395 درهرات

همزمان با دیگر کشورها راهپیمایی با شکوهی به مناسبت تجلیل از روز جهانی قدس و با حضور صداها تن از برادران و خواهران مؤمن و روزه دار هرات در این شهر برگزار گردید. این راهپیمایی که به همت دفتر نمایندگی نهضت اسلامی افغانستان در هرات برگزار شد، مردم مسلمان و متدین کشور ما از ولایات همجوار چون غور و بادغیس نیز شرکت نمودند.
راهپیمایان از گوشه و کنار شهر حرکت نموده رأس ساعت 9 و نیم در مقابل "جم نازیم میرویس صادق" تجمع و سپس بسوی پارک ترقی (مقابل ولایت) حرکت نموده و در آنجا تجمع کردند.

 آقای مولوی محمد مختار مفلح رهبر نهضت اسلامی افغانستان که در این راهپیمایی حضور داشت طی سخنرانی خویش از بیت المقدس به عنوان ایستگاه معراج و منزل انبیاء وآرامگاه رسولان و آشیانه توحید یاد نموده افزود: «اجازه بفرمایید تا به نام نهضت اسلامی افغانستان و به نام شورای فرهنگی حامیان قدس شریف، این همایش را به شما حضارمحترم تبریک وتهنیت عرض کنم. و بگویم السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته! واز این جا، چون قطره ای به دریای بیکران وحدت امت اسلامی پیوسته به یک صدا به سرزمین زخم دیده اقصا سلام یکجا با هم صدا بدهیم وبگوییم: سلام الله علیک یا اقصا! درود خدا باد برتو ای مسجد اسیر وتحیه باد برتو ای مسرای رسول وای ایستگاه معراج وای منزل انبیاء وای آرامگاه رسولان وای آشیانه توحید وای کوی تقوا وای مقام یکتا پرستی وای زمین جهاد وشهادت وای مهوای وحی وای مهبط فرشتگان خدا! سلام ای اقصا!  سلام به سینه خون آلود کودکان تو، سلام به نوعروسان مجاهد تو که چادرشهادت رابه سرکرده اند وگلو به قربان گاه دفاع تو داده اند، سلام به جوانان دلیر تو که در برابر فتنه سپر اند ودربرابر دژخیم دشمن تیراند وتیز اند وشمشیر! سلام به زمین تو که نمی گذارد تا شجره خبیثه صهیونیزم در آن ریشه بدواند و سلام به آب وهوای تو  که برای طاغوت خار گلو اند وبرای استکبار رگبار سجیل به چنگال ابابیل!...»
ایشان گفت: « ارزش قدس درحیات سیاسی واجتماعی مسلمانان موضوعی نیست که نیاز به  تفسیربیشتر داشته باشد، امروز بیت المقدس و فلسطین به سان شاهرگ حیات جهان اسلام به شمار می رود، قضیه قدس تنها مربوط فلسطینی ها نیست، مربوط اعراب نیست، بیت المقدس متعلق به اسلام است. قدس نماد عزت اسلام و رمز ادامه حیات مسلمانان است... قدس برای حفظ مسلمان سرزمین حجاز همان گونه موردنیاز است که قاهره وخرطوم و عمان و... به آن نیازمند است... قدس همان گونه که برای فلسطینی ها مهم است به همان پیمانه برای کابل وتهران واسلام آباد مهم است... قدس رازی است برای بقای جهان اسلا-م از شرق به غرب آن...»
وی اضافه کرد: « ما ملتی هستیم که بیش از هرملتی دیگر با درد ملت  فلسطین آشنا و با زبان مردم فلسطین آگاه می باشیم، فریاد بیت المقدس وکابل و هرات یک فریاداست و درواقع دوزخمی را شما شاهد هستید که بردو پیکر نشسته است، دو خنجری را میبیند که یک سینه راشکافته و دو رود بار خون را می نگرید که از یک تن روانست.
درد کابل یا هرات به تعبیر علامه اقبال لاهوری " یعنی آن اجمال را تفصیل شد " در کابل، هرات و جای جای این سرزمین تفصیل درد قدس است و فریاد قدس دیباچه داستان غمبار ملت افغانستان!...
کابل و هرات وقدس را نباید یکی جدا از دیگر خواند،...این دو مصیبتی است بزرگ که در یک خانه سال هاست که حکم می راند...»
وی با اشاره به لزوم برگزاری روز جهانی قدس گفت: « تجلیل از روز جهانی قدس در افغانستان گر چند ظاهراً در فاصله های دور جغرافیایی از قدس شریف و فلسطین و صفوف گرم جهاد و مقاومت قرار دارد، اما از این دیدگاه که فلسطین و قدس شریف هنوز در اذهان و قلوب مردم مسلمان ما زنده است و فراموش شدنی نیست و امروز با شعار های تکبیر از یاد آن تجلیل به عمل مي‌آید، افغانستان را مي‌برد در جوار قدس، این نعره ها دیگر در بن گوش نتانیاهو ها بسان چکش مي‌خورد و نشه ی اشغال آنان را به کابوس مبدل مي‌کند. »
وی در پایان سخنرانی خویش از نیروهای امنیتی، پولیس و... که در تامین امنیت این راهپیمایی همکاری نمودند اظهار تشکر و قدردانی نمود.
آقای محمد کریمی «مسئول دفتر نهضت اسلامی افغانستان» درهرات بیانیه پایانی این راهمپایی را قرائت نمود.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيزٌ
(و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یاری می‌کند؛ خداوند قوی و شکست ناپذیر است.)
روز جهانی قدس، تجلی آرمان آزادی فلسطین، فریاد وحدت امت مسله علیه جاهلیت مدرن و اعلام پایبندی ملت های مسلمان به آرمان های فلسطین است. روز قدس نمایانگر عمق راهبردی و دامنه نفوذ تفکر و منطق مقاومت و ظلم ستیزی در جهان است. روز قدس روز تبلور عینی حمایت امت مسلمه و ملت های آزاده از قیام و آزادی خواهی ملتی بزرگ و قهرمان است.
باید اذعان کرد متاسفانه روز قدس امسال را در حالی برگزار میکنيم که گوشه گوشه جهان اسلام در آتش نزاع، درگيری و فتنه شوم از سوريه، عراق، يمن و بحرين گرفته تا شمال آفريقا میسوزد و استکبار جهانی در تبانی با برخی دول عربی و با هدف از بین بردن زیرساخت های کشورهای اسلامی خواستار حصارشکنی صهیونیسم غاصب است.
بزرگداشت از روز جهانی قدس در سال جاری در شرایطی صورت می‌گیرد که آتش فتنه رژیم غاصب اسرائیل نه تنها فلسطین و بیت المقدس بلکه سرتاسر خاورمیانه را در برگرفته و با همراهی این رژیم با جریان‌های تکفیری، وحشی‌گری آن به مراتب بیشتر از گذشته نمایان گردیده است.
تداوم اقدامات تجاوزکارانه این رژیم به مناطق مختلف فلسطین از جمله غزه، کشتار کودکان٬ زنان و مردان بی‌دفاع، تحمیل محاصره ضد انسانی طولانی‌مدت و بسته شدن نقاط عبور مرزی و گذرگاه‌ها، قطع ارسال مواد غذایی و دارویی، افزایش تعداد بازداشت شدگان و تعرض به مبارزان و ساکنان فلسطینی در این مناطق از جمله اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی است که همچنان علیه مردم مظلوم فلسطین اعمال می‌گردد. این رژیم اشغالگر ، با فتنه انگیزی ، ترور فرزندان پاک این مرز و بوم و نیز جنایات متعدد در سرزمینهای اشغالی همچنان کانون بحران و غده سرطانی در منطقه است و بسی باعث شرمساری است که  آمریکای جنایتکار و سایر استعمارگران غربی همچنان در مقابل جنایات این رژیم جعلی  سکوت  پیشه کرده اند.
اما رویدادهای اسفبار  و درد آور کنونی منطقه وجهان اسلام به وضوح نشان می‌دهد که روز جهانی قدس، به عنوان یک طرح در مسیر اتحاد، بیداری و بسیج عموم آزادگان و موحدان به ویژه امت اسلامی برای مقاومت و مقابله در برابر غارتگران بین‌المللی و در راس آن‌ها امریکا و صهیونیسم جهانی می باشد.
امروز سرزمین های اشغالی به یک محیط شکننده امنیتی تبدیل شده است و امنیت سازی برای اشغالگران و غاصبان سرزمین قدس نه تنها در دایره اراده و مدیریت رژیم صهیونیستی و حامیان غربی و عربی آن نیست بلکه در مصاف با معادله ای قرار گرفته است که رزمندگان مقاومت اسلامی در فلسطین و دیگر بلاد اسلامی در آن قدرت نمایی و نقش آفرینی می کنند.
با توجه به جنایت های ننگین و شرم آور رژیم اسرائیل در کشتن مردم بی گناه که باعث رنجش و تالم هر انسان آزاده و آزادیخواهی می شود، حضور پرشور مسلمانان و سایر ملت های آزادیخواه در راهپیمایی روز جهانی قدس می تواند برای مردم ستمدیده و مظلوم فلسطین امیدبخش تر از همیشه باشد.
تردیدی نیست استکبار جهانی و حکومت های غاصب برخی کشورهای اسلامی با بمب و گلوله و حمایت از تروریست های خود ساخته خود راه به جایی نخواهند برد و فریاد آزادگی ملل مسلمان تا بلندای آسمان خواهد رفت.
امروز نه فقط آن روز مبارک در جامعه‌ جهانی نهادینه و در تاریخ جهان ثبت و ضبط شده است بلکه برکات و دست‌آوردهای جهانی و منطقه‌ ای آن، یعنی اقتدار و عظمت مسلمانان در برابر استبداد جهانی یکی پس از دیگری به نمایش گذارده می‌شود. حوادث عراق، سوریه، مصر، لبنان، بحرین، یمن، فلسطین و ... به خوبی نشان می‌دهد که آن‌ها نه تنها نتوانسته‌اند و نمی‌توانند آتشفشان خشم امت اسلامی را خاموش و امواج خروشان نهضت اسلامی را در هم بشکنند بلکه با همه‌ دسیسه‌های منطقه‌ ای و جهانی قادر نبوده‌اند یاد فلسطین و آرمان آزادی قدس شریف را از فکر و باور مسلمانان حذف کنند و رژیم جعلی و غاصب اسراییل را به عنوان کانون بحران منطقه، از سقوط و نابودی نجات دهند.
نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف موارد ذیل را بعنوان یادداشت  پایانی  بزرگداشت از روز جهانی قدس و حمایت از مبارزات و احقاق حقوق بر حق ملت مسلمان فلسطین را اعلام می دارد:
  1. ملت مسلمان افغانستان، آزادی بیت المقدس و رهایی ملت مظلوم و  بی دفاع فلسطین از سلطه متجاوزان اسرائیل و تلاش برای ملزم کردن رژیم اسرائیل برای ترک سرزمین های اشغالی را همچنان اولویت اول جهان اسلام دانسته و حمایت و پشتیبانی شانرا از انتفاضه فلسطین و مقاومت اسلامی اعلان می نماید.
  2. ملت مجاهد افغانستان، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و تلاش شیطانی برای یهودی سازی سرزمین های اشغالی و نابودی نمادهای هویت ملی و تاریخی فلسطین که متأسفانه در شرایط پر چالش امروز منطقه و در سکوت خیانت بار و خباثت آمیز برخی دولت های عربی ـ اسلامی صورت می پذیرد را شدیداً محکوم می نماید.
  3. ملت مسلمان افغانستان، فتنه گروههای تروریستی و آدم کش و حامیان منطقه ای و جهانی  آنان را در عراق، سوریه، لیبی جنگ های نیابتی و نقشه مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه برای ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمین و امنیت سازی برای رژیم صهیونیستی اسرائیل دانسته و با تاکید بر تبعیت از تعالیم قرآن کریم و پیامبر اعظم(ص) در برابر اینگونه توطئه های شیطانی ایستادگی می کند.
  4. ملت مسلمان افغانستان، وحدت، همگرایی و یکپارچگی گروههای فلسطینی در برابر رژیم متجاوز اسرائیل را از مهم ترین الزامات و مؤلفه های دستیابی به آرمان آزادی قدس شریف و اخراج اشغالگران صهیونیست از سرزمین مقدس فلسطین دانسته و از همه جریان ها و سازمانهای فلسطینی انتظار دارد با هوشیاری اجازه ندهند دشمنان ملت فلسطین با ترفندها و حیله گری های شیطانی ظرفیت ها و فرصت های راهبردی فراروی جبهه ضد صهیونیستی را تضعیف و مخدوش سازند.
  5. ملت روزه دار و مسلمان افغانستان، با ستایش و تقدیر از ایستادگی و مقاومت ملت های مسلمان در مقابل فتنه گروههای افراطی و تروریستی و دسیسه های شیطانی و تفرقه‌انگیز قدرت‌های مداخله‌گر استکباری از امت اسلامی می خواهد اتحاد و اتفاق خویش را بیش از پیش تقویت نمایند.
به حرمت وعده های الهی و به حرمت شهدای این خطه از قلب اسلام، فلسطین پیروز نهایی خواهد بود.ان شاالله.

نهضت اسلامی افغانستان
و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف
11 سرطان 1395 برابر با 26 رمضان المبارک 1437
همایش با دعائیه آقای هاشمی و همچنین به آتش کشیدن پرچم اسرائیل به فرجام رسید

نظرات