ديگر کودکان را نکشيد! به مناسبت روز جهانی قدس 1386

روز پنج شنبه طي گرد هم آيي حدود 300 تن از اطفال کابل در مقابل دفتر سياسي ملل متحد (يوناما) در کابل ، اين اطفال از جامعه جهاني خواستند تا براي جلوگيري از کشتار کودکان بي گناه فلسطين ، عراق و افغانستان اقدام کنند .
به گزارش راه نجات ، در اين گرد هم آيي که به مناسبت روز جهاني حمايت از قدس شريف تدوير يافته بود ، مولوي محمد مختار مفلح رئيس کميسيون برگزاري مراسم روز قدس گفت : جنايات رژيم صهيونيستي در فلسطين براي همه مسلمانان مخصوصاً براي ما افغان ها که خود نيز درد کشيده هستيم ، قابل تحمل نيست ، از اين رو براي آن که صداي ما بهتر شنيده شود ، از کودکان نيز مدد گرفتيم تا چشمان مسئولين سازمان ملل ببيند که خواست ما توقف کشتار فلسطيني ها مخصوصاً کودکان آن سرزمين است .مولوي مفلح افزود ، ازين که مي بينم هيچ توجهي به کشتار کودکان مسلمان در سراسر جهان توسط رژيم صهيونيستي و ديگر گروه ها نمي شود ، دچار غم و اندوه بسياري مي شويم ، چنين است که امروز جمعه شده ايم تا اعلام داريم که جنايت ديگر بس است .

به گفته وي مسلمانان جهان بايد متحد و هماهنگ براي آزادي قدس عزيز که قبله اول مسلمين جهان است ، تلاش کنند ، چرا که از ضعف و تفرقه مسلمانان ، ديگر کشور هاي غربي و اسرائيل سود برده و بر مسلمانان مسلط شده اند .
وي با اشاره اين که کودکان افغانستان در حال حاضر نيز مانند کودکان فلسطين توسط بمباران نيروهاي خارجي با توسط ديگر گروه هاي مخالف کشته مي شود ، گفت ، يقين داريم که اگر خارجي ها بخواتهند ، مي توانند از کشتار کودکان دست بردارند ، ولي زندگي و مرگ آنان براي شان مهم نيست .
مفلح خاطر نشان ساخت ، امروز اين کودکان به رسم تحفه و يادي از کودکان مظلوم فلسطين سعي کرده اند که مقدار مبلغ جمع آوري شده توسط خود شان را از طريق مقامات سازمان ملل به دست کودکان فلسطين برسانند.
وي اين کار را تشويق ديگر ممالک جهان به مدد رساني به مردم فلسطين مخصوصاً کودکان آن سرزمين عنوان کرده و علاوه کرد ، ما با آن که خود جنگ زده هستيم و توان مالي محدود و اندکي داريم ، ولي مي خواهيم بگوييم که باز هم از ياري مردم مظلوم فلسطين دست بر نمي داريم.

نظرات