قطعنامه پایانی مراسم روز جهانی قدس 1396 تحت عنوان «فلسطین آزمونگاه ایمان» درکابل

ملت مبارز و آزاده افغانستان، امروز و در آخرین جمعه ماه نزول قرآن، ماه مهمانی خدا، ماه مبارزه و جهاد، یکبار دیگر همبستگی و حمایت قاطع خود را از ملت مظلوم فلسطین و آزادی بیت‌المقدس قبله اول مسلمین جهان ابراز داشته و علیرغم مشکلات جهان اسلام پیام خویش را به تمام سمتگران، عدالت ستیزان و جهان خواران می‌رساند که روزگار رهایی ملت‌های تحت ستم نزدیک است و تاریخ ذلت و ستم و سیاهی و تباهی ملت های مظلوم مخصوصاً ملت مسلمان و مبارز فلسطین به سر رسیده است.

اسرائیل این غده سرطانی، نمونه عینی ظلم، غارت، تجاوز، کشتار، ترور و اشغالگری بوده که رعایت از حقوق انسان و صیانت از کرامت انسان با اندیشه و فرهنگ آن جا ندارد.

ملت سلحشور و آزاده افغانستان امروز هم صدا با امت بزرگ اسلام ضمن اعلام همبستگی و حمایت همه جانبه خویش از ملت مظلوم فلسطین به این رژیم مفلوک هشدار می دهد که تا محو کامل تجاوز، کشتار، ترور و ویرانی سرزمین فلسطین و تحقق آرمانهای شهدای آن در کنار این ملت مظلوم خواهیم بود.

بنابر این نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف راهپیمایی امروز خویش را با نکات زیر به پایان می‌رساند:

1.   ما مردم مسلمان افغانستان از مبارزات آزادی خواهانه ملت مبارز فلسطین، حمایت و پشتیبانی همه جانبه نموده و پیشروی های غیر قانونی، غاصبانه و اشغالگرانه رژیم منحوس صهیونیستی در بیت المقدس و حوالی مسجد الاقصی را محکوم می‌نماییم و از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی مسئول می‌خواهیم هرچه زودتر جلو اشغالگری های رژیم اشغالگر قدس و نظام فاشیستی صهیونیستی را بگیرند.

2.   ما ملت مسلمان افغانستان؛ وحدت، همگرایی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی در برابر رژیم اسرائیل را از مهم ترین مؤلفه‌ها و الزامات دست‌یابی به آرمان آزادی سرزمین فلسطین و اخراج اشغالگران از این سرزمین دانسته و ضمن حمایت از «محور مقاومت و انتفاضه» علیه رژیم آدمکش اسرائیل، «یهودی سازی» سرزمین‌های اشغالی و تلاش برای «نابودی هویت ملی و تاریخی فلسطین» که متأسفانه در سکوت و بی توجهی محض مجامع جهانی مدعی حقوق ملت‌ها! و نیز برخی دولت‌های عربی- اسلامی منطقه پی‌گیری می‌شود را به شدت محکوم نموده و از سازمان‌ها و نهادهای بین المللی و منطقه‌ای می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قاطع و عملی مانع تداوم این توطئه خطرناک شوند.

3.   ملت مسلمان افغانستان، راه سعادت و رستگاری امت مسلمه را تنها در برگشت به برنامه های قرآنی وسنت نبوی دانسته و همه  ملت های مسلمان را به سوی اخوت و همبستگی در محور قرآن فرا می‌خواند؛ تا از دام‌های استعمارگران نجات یافته و حریت واقعی و الهی را از آن خود سازند، بنابر این ضرورت است که ملت های مبارز بیشتر از هر زمان، بیدار و هوشیار باشند که شکار توطئه های شوم دشمنان اسلام نگرند.

4.   ما ملت موحد و متحد افغانستان، فتنه تروریست‌ها و افراطی گری در جهان اسلام را «جنگ نیابتی» نظام سلطه و حاصل نقشه مشترک آمریکا، رژیم اسرائیل و ارتجاع منطقه برای تضعیف محور مقاومت اسلامی ، دامن زدن به اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی و ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمین دانسته و از ملت های مسلمان می‌خواهیم با حفظ وحدت و انسجام اسلامی و تقویت استحکام جبهه ضد خشونت و برادر‌کشی، اهداف و راهبردهای دشمن را باطل ساخته و اجازه ندهند دشمنان اسلام با مسئله‌سازی‌های هدفمند ظرفیت‌های جهان اسلام و مسلمانان را از توجه و تمرکز به مسأله بیت المقدس و فلسطین منحرف سازند.

5.   افزایش روز افزون نا امنی در سطح کشور، نگرانی عمیق ملت مسلمان و رنج کشیده افغانستان را تشدید بخشیده لذا به دولت افغانستان توصیه می کنیم به فریاد مردم خویش گوش فرا دهد، خود را از حصار دیوار های آهنین و همچنین قید و بند زبان، قوم و قبیله برهاند فریاد عدالت خواهی مردم را با زور تانک و کلاشینکوف و چماق و مرمی پاسخ ندهد، آنان را به خاک و خون نکشند، مردم ما همواره و در هرشرایط پشتیبان نیروهای امنیتی خویش بوده و هستند، در برابر دشمنان افغانستان با قاطعیت تمام مبارزه کنند.

در پایان به ارواح طیبه و مطهر شهدای حوادث اخیر کابل،  مزار، جلال آباد، هلمند و دیگر ولایات کشور درود می فرستیم و از خداوند متعال عالی ترین درجات بهشت را برای شان استدعا داریم.

و ما ذالک علی الله بعزیز

 

نهضت اسلامی افغانستان

شورای فرهنگی حامیان قدس شریف

2 سرطان 1396 برابر با 28 رمضان المبارک 1438

کابل - افغانستان

 


نظرات