متن پیام رهبری نهضت اسلامی افغانستان به مناسبت روز جهانی قدس 1396 ننگرهار(جلال آباد)

بسم الله الرحمن الرحیم 

سبحن الذی أسری بعبده لیلاً من المسجد الحرام إلی المسجد الأقصی. الآیه

قضیه قدس شریف و فلسطین یکی از بزرگ ترین قضایای جهان اسلام است که در دو بعد اعتقادی و اجتماعی مساحت زیادی را در زندگی مسلمانان احتوا کرده است. قدس شریف که یکی از مقدسات اسلامي‌به شمار مي‌رود، حدود شصت سال می شود که در اثر توطئه بزرگ و شوم صهیونیزم جهانی و در تبانی با غرب مسیحی ذریعه یک مشت اوباش، غصب و حرمات اسلامي‌در آنجا هتک حرمت گردیده و در فرصت های متعدد به حریم اقصای مبارک تجاوز و بی حرمتی گردیده است مردم مسلمان آن مکان مقدس به فجیع ترین صورت قتل، و آواره شده و در برابر انظار عمومي‌دنیا از هیچ نوع جنایتی که تصور آن مي‌رود در حق ملت بی دفاع فلسطین دریغ نگردیده است.

جنایات هولناک رژیم غاصب اسرائیل نام نهاد، نه تنها که شرق میانه را به کانونی از تشنج بار آورد که تسلیح این رژیم به اسلحه اتمي‌تهدید بزرگی برای صلح جهانی بوجود آورده و همه جهان اسلام هر یک به نحوی از آتش این رژیم آسیب دیده اند و از جمله کشور عزیز و محبوب ما بستری شده برای کشاکش حامیان این رژیم و دشمنان اصلی و فرضی شان.

بناءً، درین مقطع لازم به نظر مي‌رسد تا کشور افغانستان دین دینی و ملی خود را در قبال قضیه قدس شریف و ملت مجاهد فلسطین ادا نموده و سنگی در بنای وحدت امت اسلامي‌نهاده و به وجایب خود به حیث یک کشور اسلامي‌دارای سابقه درخشان خدمت به اسلام و مسلمین عمل نماید.

اصلاً چرا ما اينگونه فكر كنيم كه ما بايد صداي منحصر به فردي در دنيا باشيم؟ اين بهتر است كه ما با امت اسلامي‌يك صدا باشيم و يا اينكه در دنيا قالتاق حرف بزنيم؟

اساساً داعيه فلسطين در دنياي امروز يك قضيه اتفاقي در تمام دنيا است، همه مي‌دانند كه همه نابساماني‌هاي دنيا ناشي از پامال شدن حق اين ملت مي‌باشد، همه مي‌دانند كه رژيم اسرائيل با ادامه اعمال جنايتكارانه خويش صلح و ثبات دنيا را به چالش كشيده است، ما افغانستاني ها بيشتر از همه درك مي‌كنيم كه اگر اين رژيم دست به چنان جنايات هولناك نمي‌زد نه 11 سپتامبري بود و نه كشتاري در امريكا و نه در افغانستان، اين نكته را خواسته ايم تا بيشتر جدي بگيريم.

ما مي‌گوييم، اگر مي‌خواهيد كه امنيت در افغانستان حاكم شود، اگر صلح در پاكستان و جنوب آسيا و آسياي مركزي دوام يابد، اگر افريقا از جنگ هاي طولاني رهايي يابد، اگر در اندونيزيا و... ثبات بيايد، و اگر در نيويارك كسي طياره را به ديوار تعميري نكوبد اگر در جاده هاي لندن انفجاري صورت نگيرد صدها و... بياييد، دست اسرائيل را از يخن امت اسلامي‌دور كنيد، بياييد با رهايي مسجدالاقصي احساسات بيش از يك مليارد مسلمان را مرهم بگذاريد. بدون حل قضيه فلسطين و يك طرفه شدن قدس شريف كار روي امنيت افغانستان و ساير نقاط جهان به تداوي مقطعي و مسكن درد شباهت دارد، سرافعي در آنجا است، در تل ابيب كه ملت هاي اسلامي‌و غير اسلامي‌را در بازي جنايتكارانه خود در جنگ افگنده و خود در اين ميان آرام و خون سرد سود و نفع مي‌برد.

 

نهضت اسلامی افغانستان

2 سرطان 1396 برابر با 28 رمضان 1438

 


نظرات