قطعنامه راهپیمایی روز جهانی قدس 1396 هرات

به منظور اعلام همبستگی با ملت مظلوم و مسلمان فلسطین و تقبیح اعمال جنایتکارانه رژیم اسرائیل در حق آن ملت و کشتار مردم بی دفاع آن خطه به منظورحفظ و حراست قدس شریف به مثابه یک نماد اسلامي‌با قدامت اسلامي‌آن و به خاطر تأکید بر صلح در سراسر گیتی و ارتباط آن به صلح شرق میانه و اثر گذاری آن به صلح و امنیت در کشور ما افغانستان و برای احیای قضیه فلسطین به حیث یک مسأله عمده برای مسلمانان جهان و به خصوص برای افغانستان نهضت اسلامي‌افغانستان دفتر ولایتی هرات امروز به تاریخ 28 رمضان المبارک سال 1438ه،ق برابر با 2 سرطان 1396 مواد ذیل را به عنوان قطعنامه راهپیمایی به مناسبت روز جهانی قدس با عنوان «فلسطین آزمونگاه ایمان» صادر مي‌داریم:

1.   هویت اسلامي‌قدس شریف موضوعی است متعلق به همه مسلمانان عالم و همه تلاش‌های رژیم مبنی بر تهدید قدس را محکوم نموده از کشورهای اسلامي‌مطالبه مي‌رود تا از کیان اسلامي‌قدس با همه توان خود حراست نمایند.

2.   مادامي‌که حقوق ملت فلسطین برای نمایندگان واقعی آن مسترد نگردد شرق‌میانه به هیچ صلحی دست نمي‌یابد؛ بناءً از مجامع بین‌المللی خواسته مي‌شود تا با اعمال فشار اسرائیل را وادار به باز پس دهی حق مشروع آن ملت نمایند.

3.   برای دولت های حامي‌رژیم اعلام مي‌داریم تا حمایت آنان از رژیم پایان نپذیرد، خطر تصادم و برخورد تمدن ها و در فرجام جنگ تمام عیار میان ملت ها به حال خود باقی خواهد بود و نفرت و خشونت گسترش خواهد یافت.

4.   از دولت های اسلامي‌تقاضا داریم تا با وحدت کلمه در برابر مبارزه طلبی های رژیم ایستادگی نموده واز معامله گری های که در قاموس توده های مليونی مسلمانان جایی ندارد با رژیم اجتناب نمایند.

5.   از کشور های عربی منطقه خواهش داریم تا حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی خودرا که یقیناً در قضیة فلسطین نهفته است با اولویت دادن به قضیه مذکور رویکرد منطقی برای آن تدارک نمایند.

6.   از دولت خود، جمهوری اسلامي‌افغانستان اکیداً تقاضای داریم تا با همنوایی با ملت فلسطین که در امر اشغال وتجاوز با ما هم سر نوشت اند از حقوق حقة آن ملت در مجامع بین المللی به صراحت لهجه دفاع نموده و از جنگ طلبی های رژیم اسرائیل تبری بجوید.

7.      از مسلمانان افغانستان آرزومندیم تا با وسایل معنوی و مادی در خور توان در پهلوی ملت های مسلمان و برادر فلسطین و لبنان در امر باز سازی ایستادگی نمایند و درین راه صندوق اعانه برای اعمار ویرانی های جنگ در شرق میانه اسلامي‌را تأسیس نمایند.

8.   از رسانه‌های کشور تقاضا داریم تا در انعکاس وقایع جهان اسلام عموماً، قضیه فلسطین خصوصاً، غنای بیشتر آورده و رسالت ژورنالیستیک خودرا ادا نمایند.

9.   ما جنگ های داخلی، ترورها و انفجارها در کشورهای اسلامی رخ می دهد، تا رنگ فرقه ای و مذهبی به خود بگیرد، برنامه های استکباری دانسته از مسلمانان عالم می خواهیم که در برابر این توطئه های بین المللی، هوشیار باشند

10. ما یک بار دیگر تهاجم فرهنگی غرب از ناحیه رسانه های مشخص در افغانستان را محکوم کرده، از مقامات حکومتی می خواهیم که هر چه عاجلتر در این موارد، چاره ای مناسب بیاندیشند

11. افزایش نا امنی در سطح کشور، نگرانی ملت مسلمان افغانستان را تشدید بخشیده لذا از دولت می خواهیم، برنامه هایی که به تامین امنیت در کشور مفید تمام می شود را روی دست گیرد تا دیگر شاهد فاجعه های انسانی و فرار مغزها و جوانان از کشور نباشیم.

و ما ذالک علی الله بعزیز

2/4/1396

هرات - افغانستان

 


نظرات