متن پیام مولوی محمد مختار مفلح به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس 1396

پیشاپیش همه حضور لبریز از صفا وصمیمیت تان در این مجلس را خیر مقدم گفته و برای یکایک شما از بارگاه الله متعال(ج) پاداشی مسألت میدارم که خاص بندگان صالح او تعالی است.

عزیزان خواهران وبرادران گرامی اینجا می خواهم خدمت شما به عرض برسانم که مسؤولیت مردم افغانستان د رقبال مسجدالاقصای شریف و قضیه فلسطین چیست؟

شما همه میدانید که از دیر باز در قلمرو جهان اسلام این خطوط کشیده شده است تا کشور هارا بامسایل شان از یک دیگر جدا کنند، خطوط جغرافیایی بی شماری! اما با یک هدف... و آن جدا کردن هریک ازدیگری برای خوب تر دریدن و بلعیدن! این نفاق افگنی های استعماری تا حال جان بیش از ملیون ها انسان را عمدتا در قلمرو جهان اسلام گرفته است. قضیه ما یک قضیه اسلامي‌است، که ما از آن کوتاه نخواهیم آمد. (إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ).

اما رابطه حوادث امروزی افغانستان به قضیه فلسطین، اظهر من الشمس به همه روشن است، شصت سال اشغال، کشتار، برون راندن از خانه، تخریب مزارع، قتل عام ها، تخریب مقدسات وهتاکی به همه آن چه به شرافت یک مسلمان فلسطینی مربوط مي‌شود، به سان آتشی ضمیربیش از یک ونیم ملیاردمسلمان را به جوش آورده است، این بی باکی که این رژیم تا حال به مردم بی دفاع فلسطین نموده است بدون شک رد فعل و عکس العمل های جدی وخطرناکی را در جهان اسلام سبب شده است، واکنش هایی را سبب گردیده که هیچ گوشه دنیا برای هیچ کسی مکان امنی به حساب نمي‌رود. هیچ گاهی تصاویر هولناك آنچه در حق مردم فلسطین انجام مي‌شود بدون تا ثیر و عكس العمل در روحیه جهان اسلام باقي نمي‌ماند. در میان یک ونیم ملیارد انسان هیچ بعید نیست تا چند جواني پیدا شوند و داعیه انتقام فلسطین را بلند نموده وزندگی در نیویارک، لندن وپاریس را تاآنجا که مي‌توانند مختل کنند. این معادله ( اعاده حق مردم فلسطین + صیانت مسجد اقصا = امنیت وصلح جهانی ) چیز پذیرفته شده یی در همه محافل طرفدار صلح و نهاد های علمي‌دنیا است. اما این که لابی صهیونیزم در صدد کتمان این موضوع روشن تر ازآفتا ب است آن چیز دیگری است.

برادران وخواهران!  از ما چه کاری ساخته است؟

آنگاه كه فلسطين اندامي‌دردمند از بدن جهان اسلام است و ملتش عضو خانواده مسلمين است و امروز زير ساطور ستم و جفاي اسرائيل قرار دارد و هرازگاهي عليه شان تجاوز صورت مي‌گيرد و منازل شان تخريب مي‌گردد مكلفيت ايماني ما در قبال اين قضيه چيست و چه بايد كرد؟ و چگونه دست كمك را به آن ملت مظلوم پيش نمود؟ این روشن است که  دفع شر وضرر از جان وخاک ما مسولیت همه ماست، روشن است که مشکلات ما از جای دیگری آب مي‌خورد، و ما هم الحمد لله کشوری هستیم دارای سی ملیون نفوس!... انزجار این سی ملیون نفوس خواب را ازچشم صهیونیست ها مي‌رباید و سر عقل شان مي‌آورد، زمانی ما بامنطق وبرهان اینکه سر افعی بحران افغانستان و جهان اسلام در تل ابیب است را برای دنیا جدی مطرح کنیم شکی نیست که بروجدان های آزاده دنیا بی تاثیرنخواهد بود...

چرا جهان اسلام با تقریبا دوملیارد نفوس قربانی منافع یک مشت افراد آدم کش در فلسطین اشغالی مي‌گردد؟ این منطق ما است که حل عادلانه قضیه فلسطین وکوتاه شدن دست رژیم اسرائيل و مهم تر از همه حراست و نگهداشت هویت اسلامي‌بیت المقدس یگانه راه رسیدن به صلح جهانی به صورت عموم و بازیافت ثبات و امنیت افغانستان به صورت خصوص مي‌باشد می دانیم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

 


نظرات