فراخوان نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف در رابطه با برگزاری باشکوه مراسم روز جهانی قدس 1392

مردم شریف افغانستان، روزه داران مومن!
بيش از سي سال است كه شما با هيولاي جنگ و اشغال گري آشنا بوده و پيوسته طعم تلخ بي‌خانماني، مهاجرت ها و از دست دادن عزيزان خود را چشيده ايد. شما ملت مومن درست ميدانيد كه آنگاه مورد تهاجم ارتش شوروي وقت قرار گرفتيد احساس تنهايي چگونه شما را آزار مي‌داد و هر لحظه چشم به لبخند از طرفي بوديم تا ما را در آن مصيبت بزرگ تسلي بخشد!...
آنگاه كه عزيزان ما زير رگبار و بمباردمان نيروهاي كفري به خاك و خون مي‌افتيد چسان مصيبت بزرگي بر شانه هاي مان سنگيني مي‌كرد؟...
بلي هموطنان گرامي!
صهيونيست هاي دنيا به خاطر هم كيش بودن با رژيم از همه توان خود استفاده نموده و كمك هاي مالي و سياسي زيادي براي هرچه محكم شدن رژيم اسرائيل بذل نموده و دولت هاي غربي به خاطر سركوب اسلام نيز از اين كشور جنايت كار تا حال حمايت كرده اند.

عزيزان هم میهن!
مسئوليت ما چيست؟ مگر اسلام عزيز، ما را اين اجازه داده تا در برابر اين همه جنايت در حق برادران مان به تماشا نشسته و خاموش دست زير الاشه بگذاريم؟
شايد اين سوال مطرح شود كه ما از اينجا با اين همه مشكلات كه خودمان داريم چه كمكي به برادران و خواهران فلسطيني و چه مساعدتي به نجات مسجدالاقصي مي‌توانيم؟
جواب اين را قرآنكريم به روشني براي ما مي‌گويد كه: يأمرون بالمعروف و ينهون عن المنكر. امر به معروف و باز داشتن از منكر در حد توان لازم است، بيشتر از طاقت ما مكلفيتي نداريم. پيامبر اكرم صلي‌الله عليه وآله وسلم فرموده است: «من رأي منكم منكراً فليغيره بيده فإن لم یستطع فبلسانه وإن لم یستطع فبقلبه و ذالك‌اضعف الايمان.» ترجمه: هرگاهي كسي از شما كار ناروايي را ببيند بايد آن را بدست خود تغيير دهد اگر توان آن را نداشت با زبان تغيير دهد و اگر توان آن را نداشت با قلب خود و اين مرتبة ضعف ايمان است.
چه منكري زشت تر از پامال نمودن حرمت مسجدالاقصي است؟
درست است كه ما مشكلات زيادي داريم، اما مي شود كه به اين دليل كه اين همه مشكلات داريم از فرايضي مانند نماز دست بكشيم؟
اعلان موقف در برابر اعمال زشت و منكر رژيم كافر و اشغالگر صهيونيست عين همين حكم را دارد!
امت صالح اسلامي در روزگار نخست به وجيبه پاسداري از مسجدالاقصي نداي لبيك گفته و بسيار موفق از پشت اين وظيفه سنگين برآمدند. پس قدس كه خود قصه نيست اين گونه داستان دارد، با اين همه، صهيونيزم در جستجوي تعبير خواب و خيالي آغاز نموده به تراشيدن جغرافياي فلسطين از روي نقشة سياسي و طبيعي دنيا.
اينجا چند تا سوال است:
آيا قدس اشغال شدني و مردم آن بندگي پذير اند؟
آيا جهان اسلام ياراي بازپس گيري مسجدالاقصي را دارا اند؟
ما براي قدس چه مي‌توانيم؟
يكم، بيش از شصت سال است كه ملت صبور و مجاهد فلسطين و امت اسلامي يك صدا در برابر اشغال اين سرزمين مقاومت داشته و سر تسليم فرود نياورده است، خيانت ها و خود فروختگي ها نتوانسته كمر مقاومت را بشكند در قدس جهادي مقدس پا به پاي اشغال آمده و هرگز نگذاشته تا لقمة فلسطين بي‌زحمت بلعيده شود، انتفاضه ها يكي پي ديگر مي‌آيند و رژيم را از درون خرد و نابود مي‌كنند، همه اين را مي‌دانند كه شصت ويكسال اشغال با حمايت هاي همه جانبه نتوانسته تا وجود رژيم را براي دنيا قابل قبول بسازد.
پس قدس اشغال پذير نيست و آزادي او نيز دور نيست!...
   دوم، ما دوتا جهان اسلام داريم، جهان اسلام رهبران و فرمانداران كشورهاي اسلامي و جهان اسلام ملت ها و به اصطلاح رساتر امت اسلامي، جهان اسلام دسته اول بيشترينه با استكبار جهاني سر وسري دارند و طرفه اينكه حاكميت آنان در كشورهاي اسلامي بيشتر براي استعمار حياتي است تابراي مردم كشورهاي تحت فرمان اين دست حاكمان، اين حاكمان كه باكمال تأسف اكثريت مرزهاي فلسطين را در دست دارند بيشتر براي امنيت رژيم صهيونيستي مي‌انديشند تا به رهايي قدس شريف. اما دستة دوم، امت اسلامي راه روشني دارد و به چيزي كمتر از نجات قدس و نابودي اسرائيل راضي نيست، اين امت ياراي نجات قدس را داراست، چه هم اكنون بسان آتشفشاني رو به بالا در غليان است و در نخستين انفجار آن كار را يكسره خواهد كرد.
   سوم، قدس در يك قدمي ماست، هيچ جاي دنيا از آن فاصله ندارد، از يادداشت قدس و كار در جهت آزادي آن در تقسيم اوقات حداقل ماهوار يك فرد مسلمان، تا ارسال كمك هاي انساني تا تبليغ آن تا حمايت هاي مالي و نظامي از مجاهدان سرزمين فلسطين و

بلي هموطن عزيز! براي لبيك به نداي حكم الهي قرار است تا جمع بزرگي از همشهريان به خاطر اداي مسئوليت الهي و ابراز همدردي با ملت بزرگوار فلسطين و به خاطر اظهار شكوه اسلام و حساسيت مسلمانان در برابر بي‌حرمتي هاي رژيم نسبت به مسجدالاقصي در روز آخرين جمعه ماه مبارك رمضان گردهم بيايند.
نهضت اسلامی افغانستان وشوراي فرهنگي حاميان قدس شريف هم اكنون در پيشاپيش كارهاي خود افتخار حمايت فرهنگي از روز جهاني قدس شريف را زیر عنوان (فلسطین؛ خاستگاه جهاد) دارد كه اين روز را كابل عزيز با ملت عزيز و سربلند همه ساله تجليل مي‌كند،
روز قدس؛ روز فرياد مومنان روزه دار افغانستان با اشتراك گسترده ملت بزرگوار آن پيام رهايي مسجدالاقصي و نابودي رژيم اسرائيل را بگوش جهانيان خواهد رساند، كه فرجام بر پيروزي حق بر باطل خواهد بود.
اشتراك شما هموطن عزيز در اين جمع چشمان مومنان را روشن و پشت كفر را به لرزه خواهد آورد.
إن تنصروا الله ينصركم و يثبت اقدامكم.
وقت: روز جمعه 24 رمضان المبارك 1434برابر با 11 اسد 1392، ساعت 1 بعد از ظهر
شوراي فرهنگي حاميان قدس شريف

ستاد برگزاري تجليل از روز جهاني قدس در كابل

نظرات