كابل اقصا را به زمزمه گرفت!... گردهمايي روزجهاني قدس در افغانستان

1388
روز جمعه بيست و هشتم ماه مبارك رمضان درست ساعت 2 بعد از ظهر و پس از ختم نماز جمعه ميدان دهبوري جاده مقابل دانشگاه كابل با گرمي خاصي از مردم مسلمان و روزه داركشور پذيرايي نمود.
ميدان دهبوري و جاده هاي منتهي به آن در اوج از عزت و عظمت مسلمانان بر خود مي‌باليدند و با آغوش باز پذيراي روزه داراني بودند كه به خاطر گراميداشت از روز جهاني قدس و اعلام حمايت و همبستگي با برادران و خواهران فلسطيني خود حضور به هم رسانيده بودند.
درست در همان لحظاتي كه آفتاب با گرمي خاصي مي‌درخشيد، از گوشه و كنار جاده هاي كابل صداي هاي الله اكبر و مرگ بر اسرائيل مرگ بر امريكا كه به وسيله هزاران خواهر و برادر و كودكاني كه جوقه جوقه و لبريز با احساسات به جايگاه تعيين شده نزديك مي‌شدند به گوش مي رسيد.

لحظاتي بعد اجتماع بزرگ مردمي با تلاوت آيات ملكوتي قرآن عظيم الشأن آغاز گرديد و سخنرانان بالنوبه هر كدام پيرامون گراميداشت روز جهاني قدس و اهميت آن به ايراد سخن پرداختند.
اولين كسي پشت ستيژ قرار گرفت، آقاي عسل محمدشاكري نماينده جمعيت اسلامي و شوراي متحدملي بود، ايشان در رابطه به مسئوليت مسلمانان در قبال قضيه فلسطين اظهار داشتند: ما كه در جغرافيايي بنام افغانستان زندگي مي كنيم و يكي از پنجاه وهفت كشور اسلامي به حساب مي رويم، اين را مسئوليت خود مي دانيم كه از همين جغرافياي افغانستان براي جهان استكبار، براي جهان استبداد، و براي جهان استعمار اعلام كنيم كه بيت المقدس كه قبله اول مسلمين است و پيامبر اسلام از بيت المقدس به معراج رفته است و ماهم در افغانستان سربازان بيت المقدس هستيم، و از همين جا اعلام مي كنيم كه جهان امروز بايد بداند آناني كه شعار دموكراسي و حقوق بشر را مطرح مي كنند و در زير لفافه و زير پوشش اين شعار هاي فريبنده، جهان اسلام را با كمال تأسف به چالش كشيده اند هرگز ره بجايي نخواهند برد.
آقاي شاكري افزود: براي همه انسان هاي آزاده و شما برادران و خواهراني كه در اينجا به نمايندگي از مردم افغانستان براي ابراز همدردي با مردم مظلوم و آزاده فلسطين و قدس شريف گردهم آمده ايد شاد باش و آفرين مي‌گويم. و ما از اينجا از شوراي فرهنگي حاميان قدس شريف و از شخص آقاي مولوي مفلح رهبر نهضت اسلامي و رئيس اين شورا اعلام حمايت مي‌كنيم.
سخنران ديگر اين محفل آقاي حجت الاسلام و المسلمين قربانعلي عرفاني رئيس حزب وحدت اسلامي ملت افغانستان و عضو
مجلس سنا بودند، ايشان ضمن قدرداني و سپاس از كاركردهاي شورا اعلام حمايت نموده و سخنان شان  را چنين ابراز داشتند: برادران و خواهران مسلمان امروز دومسأله براي ما بسيار مهم است يكي آزادي قدس و بيت المقدس قبله اول مسلمان ها كه پيامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد بن عبدالله در اولين بار به سوي آنجا نماز خوانده است و مسأله دوم فرياد مردم مظلوم و مسلمان فلسطين است.برادران عزيز خواهران محترم! بيش از شصت سال است كه سرزمين فلسطين در اسارت صهيونيست ها قرار دارد و مردم مظلوم فلسطين آواره و در بدر اند و در بسياري از سرزمين ها و كشورهاي اسلامي و در اردوگاه ها بسر مي برند حتا فرزندان شان در اردوگاه ها بدنيا مي‌آيند، در آنجا بزرگ مي‌شوند، در آنجا اسلحه به دوش مي گيرند و در برابر اسرائيل غاصب مي‌جنگند. و بالآخره آنجا شهيد مي‌شوند اين است سرنوشت ملت مظلوم فلسطين!
به دنبال آن نوبت به آقاي شيخ القرآن و الحديث مولوي عبدالمتين معتصم باالله رئيس شوراي اخوت اسلامي رسيد، ايشان
ضمن قدرداني از شوراي قدس  پيرامون روز جهاني قدس گفتند: مناسب مي بينم كه هويت آميخته با خشونت و ظلم نادرست يهود را همان طوري كه الله جل‌وعلاشانه در كلامش بازگو مي كند كه يگانه كساني كه با مسلمان ها در تقابل هستند و صف منظمي عليه مسلمين دارند آنان يهود هستند بيان كنم.
آقای مولوی مفلح یکی دیگر از سخنرانان این محفل بود که با ایراد سخنرانی مبسوط راجع به فلسطین و بیت المقدس، ...
در اخير محفل قطعنامه 9 ماده يي كه به همين مناسبت ترتيب گرديده بود توسط مولوي عبدالحق عضو شوراي فرهنگي قدس شريف به خوانش گرفته شد كه از طرف حضار با نعره هاي الله اكبر مورد تاييد و تمجيد قرار گرفت 

نظرات