نشست تاسيس شوراي عالي حمايت از هويت اسلامي قدس شريف در کابل

24/4/1388 
محمد الدره كودكي كه چند سال قبل ذريعة رگبار تير به نشانة ارتش تا دندان مسلح اسرائيل به شهادت رسيد و در برابر ديدگان جهان آن صحنه به نمايش گذاشته شد، ديگر هيچ جايي براي تأمل در درنده خويي و خونريزي رژيم اسرائيل نگذاشت، محمدالدره (شهيد انتفاضه مسجدالاقصي) نمونه‌يي از اعمال جنايتكارانه رژيم اسرائيل است كه به زبان حال و قال براي جهانيان فهماند كه اگر سنگ جلو اين موجود ياغي نگذارند فردا ويراني‌هاي ديگري نيز خواهد آفريد،  اما جهان اسلام همان دم كه آن گونه كه مي‌بائيست از جا نجنبيد، خواب آلودگي كشورهاي اسلامي به خصوص همسايگان و حكمرانان عربي، چنان رژيم را گستاخ و بي‌باك ساخت كه لبنان را در كام آتش فرو برد و مردم بي‌گناه زيادي را به خاك و خون كشيده و اندكي بعد اين غول از زنجير رهيده بر نوار غزه تاخت و محمدالدره هاي بيشماري را از راه دبستان گرفته راهي قبرستان ساخت.

در يكي از زبان ها مثلي است كه مي‌گويد: «همان روز خورده شدم كه گاو سياه خورده شده بود» بلي اگر در گذشته ها كاري با اين رژيم شده بود ديروز سياهي نبود و اگر ديروز ريسماني به گردن اين وحشي افگنده بودند امروز محمدالدره هايي نمي‌بود، امروز و فردا!؟...
درد اين فرداها را اينجا... به مسافه سه كشور در ميان... فرزندان مومني بردوش و پيكر و مغز استخوان خويش احساس كرده اند... اينجا در سالن هوتل سنترال در مركز شهر كابل!
كنكاشي در باب چيستي روابط افغانستان و فلسطين نام نمادين هميشگي مردم افغانستان با ملت شجاع وغيور فلسطين است، كه امروز زير تالار اين سالن شخصيت هايي بنام هسته‌هاي اسلامي اين شهر براي بررسي درد مشترك ملت افغانستان و مردم فلسطين گرد آمده اند.
درد ناسوري كه با يك تفنگ هردو ملت كشته مي‌شوند، تفنگ ساخت يك كارخانه به دست دو نفر يكي صهيونيست و آن ديگر مسيحي‌يي تروريست سينه يك نفر را نشانه گرفته اند كه آن مسلمان است.
در اين همايش، شخصيت هاي جهادي، استادان دانشگاه، وكلاي شوراي ملي، روحانيون و شخصيت هاي سياسي و مستقل اشتراك كرده بودند.
همه با يك صدا ايجاد تاسيس ساختاري كه بتواند هويت اسلامي افغانستان را براي جهان بازگويد، را از اولويت هاي شرعي و الهي مسلمانان كشور دانسته و برآن مهر صحت گذارند.
روحيه در مجلس به گونه‌يي بود كه انگار اين جمع گم شده‌يي را در پشت سال ها انتظار باز يافته اند، اين جمع اهميت و بزرگي اين قضيه را تذكر داده و اشتراك طيف وسيع و گسترده‌يي را در آن لازم برشمردند.
درون مايه‌ها و مباني تيوريك اين شورا كه در اختيار هر يك قرار داده شده بود ذريعه منشي مجلس به قرائت گرفته شد و ملاحظه وديدگاه هاي گوناگوني بحث گرديد.
ديدگاه‌هايي كه در اساسنامه و مرامنامه گنجانيده شده بودند، نهايتاً شفاف و روشن مطرح گرديده بودند و از سويي ميان آرمان گرايي و هر گونه اقدام عملي بدور از سنجش راه اعتدال و ميانه‌يي را نشانه گرفته بودند كه از سوي همه اشتراك كنندگان به نقد و بررسي و تعديلات لازم استقبال و در عين حال مورد تمجيد همه قرار گرفتند.
آنچه كه فضا را روشن تر و شفاف تر مي‌ساخت طرح پرسش و نگارش سوالنامه‌هايي بود كه راجع به ديدگاه هاي اشتراك كنندگان در اين جلسه سوالات كليدي بيشماري را شامل بود.
شخصيت‌هاي مهمي كه در اين جلسه اشتراك ورزيده بودند، روي بارور سازي هرچه بيشتر فعاليت در اين راستا تاكيد ورزيده و حمايت همه تشكيلات سياسي از اين جريان را مطالبه نمودند.
آقايان هر يك آقاي مفلح، آقاي اكبري، آقاي احمدزي، آقاي عالمي بلخي، آقاي غفاري، آقاي صدر، آقاي حق‌پرست، آقاي فاضل زاده، آقاي فاضل حسيني، خانم دانش، خانم پيكان، خانم افضلي، آقاي جعفري، آقاي رحماني، آقاي حسيني و آقاي وحيد مژده گردانندگي اين نشست را به عهدة آقاي مولوي محمدمختار مفلح سپردند كه ايشان در رابطه ضرورت فلسفه تاسيس نهادي كه داعية قدس را علم نمايد صحبت نمود و روي مواد اساسنامه و مرامنامه توضيحات لازم داده و در عين حال تاريخ جلسات بعدي را توضيح داده و در ضمن نقش ديدگاه‌هاي حاضران در اين مجلس را مهم دانستند.
اين مجلس آن گونه كه ازآن توقع برده مي‌شد بالاتر از انتظار مورد استقبال اشتراك كنندگان قرار گرفت و تصاميم آن از حمايت همه جانبه آنان برخوردار گرديد.

مجلس با تعيين تاريخ جلسه بعدي و دعائيه پايان يافت.

نظرات